Części silnika, które ze sobą współpracują, powinny mieć zagwarantowane ciągłe smarowanie. Na elementy te składają się pierścienie tłokowe, tłoki oraz gładź cylindra. Podczas spalania film olejowy podlega ryzyku wysokich temperatur. Efektem tego jest spalanie oraz wyparowywanie określonej ilości oleju silnikowego. Nadmierne zużycie oleju nie zawsze jednak powodowane jest przez same części współpracujące. Przyczyn należy szukać m.in. w błędach układu sterowania, zanieczyszczeniach zewnętrznych czy też niskiej jakości oleju.
Omawiając temat zbyt dużego zużycia oleju należy wspomnieć, iż ciała obce, które dostają się z zewnątrz do jednostki napędowej, powodują bruzdy na materiale tłoka i pierścieniach tłokowych. Nie trudno domyślić się, że powstałe uszkodzenia umożliwiają przepływ oleju do komory spalania. Efekt? Niekontrolowany wyciek oleju z pierścieni i uszczelek. Jako specjaliści od remontów silników wiemy, że taka sytuacja zdarza się również po różnego rodzaju naprawach jednostki. Materiał użyty do piaskowania powinien zostać dokładnie usunięty, ponieważ pozostawione po regeneracji odłamki perełek szklanych mogą uszkodzić powierzchnię części silnika.
Przyczyn zalania paliwem może być jednak o wiele więcej, np.: wadliwe dysze wtryskowe, niska jakość paliwa, awaria instalacji zapłonowej, połamane pierścienie tłokowe i wiele, wiele innych. Warto również sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z asymetrią korbowodu lub niedokładnym dopasowaniem części silnika przy montażu. W tym przypadku paliwo zużywa się znacznie szybciej niż powinno, a użytkowanie pojazdu w takim stanie prowadzi do dalszej degeneracji części jednostki napędowej.
Najnowsze komentarze